Zambia state-owned media publishes article in Chinese

Zambia state-owned media publishes article in Chinese

Zambia’s state-owned newspaper, Times of Zambia, left many of its patrons confused following the publication of one article in Chinese, instead of English.

The Tuesday edition of the paper was bought by many patrons, only to realise that the paper had published an article in Mandarin.

Mandarin is the officially adopted language for all of China, and is mostly spoken in the capital city, Beijing.

READ ALSO: Singapore abolishes school exam rankings

The Chinese article in the state-owned newspaper was reportedly written by one Steven Zande and titled ‘We’ve still got it”.

Meanwhile, the English version of the story was published as the main story of the day.

The article centred on Zambia president, Edgar Lungu’s pledge to maintain the country’s interest in dealing with donors from both the east and west.

This followed the arrest of a Chinese national, who was caught allegedly giving illegal military training to a security firm.

READ ALSO: Convert your church into factory to save economy - Duncan-Williams told

The situation of China in the country has led to massive outrage from many Zambians, who believe that the Asian nation is over-dominating the affairs of their country.

The publication of an article by the state-owned Times of Zambia in Chinese language has led to may Zambians wondering if Mandarin has been added to the country’s national languages.

Ghana News Today: President Akufo-Addo Narrowly Escapes Jet Crash |

Subscribe to watch new videos

READ ALSO: Zimbabwean pastor caught sleeping with married woman in a bush

Share your views on this with us in the comments section below. Do you have a story to share with us? Inbox us on our Facebook/Instagram page and we could feature your story.


Related news
Philippine's Catriona Gray wins Miss Universe 2018

Philippine's Catriona Gray wins Miss Universe 2018

Catriona Gray wins Miss Universe 2018
Mailfire view pixel