Rawlings wins first case in defamation suit against Africawatch

Rawlings wins first case in defamation suit against Africawatch

After almost three years former President Jerry John Rawlings filed a libel suit against the publishers of Africawatch Magazine, the case is now set to take its course at an Accra High Court.

It follows the dismissal of an application for stay of proceedings, which was filed by Africawatch against the former president.

The former president sued the magazine in November 2016 for “aggravated and exemplary damages,” among other claims, after the magazine claimed he had Parkinson’s disease.

READ ALSO: Alhaji Sani reveals 90 percent of vigilantes are from the Zongo communities

Hearing of the case was delayed because when Rawlings initiated the action, Africawatch proceeded to court to raise preliminary objection to the effect that the magazine, was not based in Ghana and therefore challenged the jurisdiction of the court to hear the matter.

Rawlings filed the suit at the Accra High Court against the magazine and five other respondents, including General Media Strategies Inc, its publisher; Liberty Media Concepts, the Ghana office of the US-based magazine, and Steve Mallory, executive editor.

The magazine claimed Rawlings should have sued them in the United States. The application for stay of proceedings followed an appeal against the decision of the court.

READ ALSO: Garu Chief lauds NPP government for free SHS; says it has reduced poverty-induced headache of paying fees

Star Gist: Exclusive Chat With AJ Nelson | #Yencomgh:

Subscribe to watch new videos

Know someone who is extremely talented and needs recognition?

Your stories and photos are always welcome. Get interactive via our Facebook page.

Source: Yen

Online view pixel